Wat doen wij:  In het midden van de sloppenwijk, in een kerk, krijgen honderd kinderen één keer per week een warme maaltijd.  De medewerkers onderwijzen hun vanuit de bijbel en delen de liefde van God met hen. Er zijn in de loop van de tijd al veel kinderen die het evangelie van Jezus Christus hebben aangenomen.

Ons doel is om deze kinderen drie warme- en twee broodmaaltijden per week te  geven zodat ze tenminste één maaltijd per dag krijgen. Daarnaast zijn we op zoek naar mensen die elk kind individueel, bij naam, willen dragen in gebed.

De 4 kernwaarden: ons ABCD

Aanwezig

Gods aanwezigheid uitnodigen door gebed, aanbidding, voorbede en vasten. Dit blijft doorlopend de basis van het werk en hierin worden ook de mensen binnengebracht die tot geloof komen. Het uiteindelijke doel is om een Mission Base te hebben met in het centrum een gebedsruimte.

Boodschap

De boodschap van Jezus Christus op brengen op hopeloze plekken, zoals de sloppenwijken in de stad Ciudad del Este. Dit gebeurt door aanwezig te zijn en met mensen in gesprek te gaan. Met enige regelmaat zijn er grotere outreaches en evangelisatie-acties in de sloppenwijken en in Remansito.

Compassie

Praktische hulp bieden op de plekken die God highlight en aan de mensen waarmee relatie is opgebouwd. Er worden gezinnen ondersteund met o.a. boodschappen, voedsel en kleding. Er wordt momenteel een sponsor­ programma opgezet voor kinderen uit de sloppenwijken.

Discipelschap

Mensen die tot geloof komen discipelen en bezoeken bij hen thuis. Met hen de bijbel lezen en bidden. Er zijn wekelijkse bijbel onderwijsavonden om een goede basis in Gods Woord op te bouwen. Het verlangen is om uiteindelijk deze nieuwe gelovigen ook mee te kunnen nemen naar de gebedsruimte.

Het team

Fam.Simons

Ymgred Bergstra

Ik ben gastouder en heb passie voor kinderen. Door de projecten van Gebed en Zending kunnen we kansarme kinderen helpen en hen Gods liefde laten zien.

Fam.Schaafsma

Wij Jacob en Nathaly Schaafsma met onze zonen Nathan en Luca. We zijn al jaren betrokken bij gebed’s werk. Zo hebben we een aantal jaren gewerkt in de Tabernacle, het huis van gebed in de rosse buurt in Amsterdam. God heeft het ons op ons hart gelegd om ons te richten op de kinderen, Om geestelijke vader en moeder te zijn. Juist op de moeilijke plaatsen in de wereld. We beide de projecten van Gebed en Zending in Zuid- Amerika.

Johannes Deelstra

Ik ben Johannes en ben getrouwd met Jiska en we hebben 3 kinderen. Ik ken Jacob al zo’n 20 jaar en vind het mooi om deel te zijn van Gebed & Zending. Het is heel bijzonder hoe Jacob en Nataly voorbede en het helpen van kansarme kinderen combineren. Jacob heeft een passie voor deze dingen al zolang ik hem ken. En deze passie deel ik met hem.Ik mag al een aantal jaar betrokken zijn bij een zendingsorganisatie, FIRE International, en gaf les op een bijbehorende Bijbelschool in Nederland.
Als FI-zendelingen gaan we regelmatig als gezin en met groepen op zendingsreizen. Ons hart is om gebed, praktische hulp en evangelisatie te combineren.Mijn betrokkenheid bij Gebed & Zending bestaat voornamelijk uit voorbede en Jacob ondersteunen met ideeën en brainstormen over vormgeving van het werk ter plaatse.

EVEN VOORSTELLEN

Wij zijn Piet en Arianne Simons. Ik (Piet) ken Jacob al ruim 25 jaar, verscheidene jaren gingen wij naar de zelfde gemeente waar we de zelfde passie hadden om als gemeente op basis van relatie een nieuwe generatie voor Christus te bereiken. In deze gemeente werd daardoor een stevige basis gelegd voor een levenslange relatie. Ondanks dat door omstandigheden we op een bepaalde manier onze eigen weg gingen, kruisten de paden zich telkens weer, wat er zelfs toe leidde dat we een behoorlijke periode huisgenoten zijn geweest. Het is hierdoor een voorrecht voor mij geweest om van dichtbij mee te maken hoe God Jacob op een fantastische manier heeft getransformeerd tot een man met een hele grote passie; Geloven dat door God elke vorm van uitzichtloosheid kan worden verbroken door een krachtig ingrijpen van God.  Toen wij elkaar leerde kennen waren wij vrijgezel, inmiddels heeft God ons beide van een fantastische partner voorzien. Onze rol heeft een pragmatische kant op het gebied van support, maar wij zijn ook vertrouwenspersonen, wat betekent dat Jacob op cruciale momenten overleg met ons pleegt. Bij het Koninkrijk gaat het vooral om teamwerk. De belangrijkste reden om Jacob en Nathaly hierin steunen voor ons is hun rotsvaste geloof dat zich uit in een onvoorwaardelijke overgave en gehoorzaamheid aan God, een levensstijl waarvan Arianne en Ik iedere keer weer getuigen mogen zijn dat God juist dan wil voorzien en zegenen. Jacob en Nathaly leggen hun levens neer voor ‘kanslozen’ in een volledig vertrouwen op God die Zijn trouw dan ook iedere keer bevestigd. Arianne en ik zijn hier getuigen van en dan vraagt God aan ons om hen daar op een bescheiden manier in te helpen, wij ervaren daarom onze ondersteuning van hen als liefdevolle gehoorzaamheid naar God toe, dat is voor ons een voorrecht om dit te mogen blijven doen.

In Christus één,


Piet en Arianne Simons

Media